zondag 2 oktober 2016

Nazomeren

Ik weet het, je mag vooral niet over het weer klagen.
Je behoort blij te zijn met elk zonnestraaltje.
En vooral niet zemelen dat het (te) warm is.
Het is toch heerlijk als het 30 graden of meer is?
Pfffff, maar wat nou als je daar gewoon niet tegen kunt?


Dat je zo ongeveer op apegapen ligt boven de 25 graden?
Nee, het is heerlijk.

Maar ik zeg het maar eerlijk en dapper, ik ben klaar met de zomer en de nazomer.
Klaar met sla, barbecue en tropische temperaturen.
Tijd voor de herfst en ik geniet daarvan!
Dwarrelende bladeren, wind, eikels en dennenappels, regen, heerlijk!

Binnenshuis maak ik alles herfstklaar.
Kaarsjes, tafereeltjes, stamppotten en stoofschotels.
Lekker vroeg donker, sfeerverlichting, pompoenen en de kachel weer aan.

Spruitjes, boerenkool, rode kool met hachee.

Dag zomer, welkom herfst!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten