donderdag 19 juni 2014

Wegwerkzaamheden.

Soms verdenk ik de planners van de wegenbouw er wel eens van een sadistisch genoegen te scheppen in het zoveel mogelijk wegen tegelijkertijd af te sluiten i.v.m. onderhoud.
Ik vermoed dat ze eerst de kaart van een bepaalde regio erbij halen en dan besluiten dat alle wegen van A naar B, op één rijstrookje na, best tegelijk dicht kunnen.
En dan kom je als nietsvermoedende automobilist opeens terecht in een oerwoud van gele borden.
Omleiding, verkeershinder, volg A, volg B.
Zwetend probeer je dan een weg te vinden in dat gele oerwoud. En als je dan eindelijk, na vele volg A's en volg B's op dat ene rijstrookje beland bent, sta je gezellig tandenknarsend met duizenden verdwaalde automobilisten in een kilometers lange file.
En ik weet zeker dat ik ze langs de kant van de weg heb zien staan, die planners, in een wegenbouw busje, gniffelend.
Nou kun je zelf natuurlijk ook proberen een B route te vinden.
Met mijn enorme topografische kennis betekent dat al gauw dat ik waarschijnlijk via Friesland van Veendam naar Groningen rijd.
Daar heeft het thuisfront wat op gevonden. Hij weet elk weggetje, paadje, elke sluiproute in de omgeving maar weet ook dat als hij zegt dat ik twee keer links en dan drie keer rechts moet ik geheid heel ergens anders uitkom. Maar als ik het een keertje rijd vergeet ik het nooit weer.
Dus hopla, op een avond samen in de auto een alternatieve route rijden.
En wat kwamen we tegen onderweg? Een geweldig hondenuitlaatbos!
Losloopgebied, water en heerlijk rustig.
Wij lopen nu elke dag in dat bos dankzij jullie geplan.
Waar? In Tripscompagnie. Tripscompagnie? Nog nooit van gehoord. Maar je kunt er zelfs asperges kopen onderweg en aardappelen en kaas.
Dus planners ..... bedankt!

P.s.
Geen voorzieningen dus zelf versnaperingen meenemen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten